Announcement

Collapse
No announcement yet.

Espacer les checks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Espacer les checks

Bonjour,
    y'a t-il un moyen de faire en sorte que les checks soient envoyer en continu ( qu'ils soient répartis ) ?

En gros, comment puis-je faire pour que la charge de supervision soient égale à chaque minute / 10minutes ...

Je me retrouve avec des checks qui s'effectue tous d'un coup et c'est vraiment pas agréable à voir ( load average à 0.2,2,1,5 et à 30,10,5 au moment où tous les checks s'effectue en continue).
    D'avance merci

Utilise l'option service_inter_check_delay_method, et mets la valeur en fonction du nombre de check que tu veux et de l'espace de temps que tu veux.

Service Inter-Check Delay Method

Format: service_inter_check_delay_method=<n/d/s/x.xx>
    Example: service_inter_check_delay_method=s

This option allows you to control how service checks are initially "spread out" in the event queue. Using a "smart" delay calculation (the default) will cause Nagios to calculate an average check interval and spread initial checks of all services out over that interval, thereby helping to eliminate CPU load spikes. Using no delay is generally not recommended, as it will cause all service checks to be scheduled for execution at the same time. This means that you will generally have large CPU spikes when the services are all executed in parallel. More information on how to estimate how the inter-check delay affects service check scheduling can be found here. Values are as follows:
    n = Don't use any delay - schedule all service checks to run immediately (i.e. at the same time!)
    d = Use a "dumb" delay of 1 second between service checks
    s = Use a "smart" delay calculation to spread service checks out evenly (default)
    x.xx = Use a user-supplied inter-check delay of x.xx seconds

Comment

Salut,
      la variable est déjà à s, donc voilà je suis en train d'essayer de calculer moi-même la valeur mais je me tape la tête contre les murs...
      Si quelqu'un à des idées, ce ne serait pas de trop.
      D'avance merci, bonne journée

Comment

Je n'ai absolument rien changé dans la conf et c'est de pire en pire, je suis en train transférer tous mes checks sur un autre serveur

Comment

Working...
        X