Announcement

Collapse
No announcement yet.

Centreon for Windows

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Centreon for Windows

Hi,

We are thinking of using Centreon to monitor our Windows Server estate, I have a few questions and would appreciate any feedback:
    1. If your company uses Centreon to monitor Windows Servers, what are the pro's and con's of the product for Windows?
    2. Is there anything it can't monitor on a Windows Server?
    3. Can it monitor DFSR backlogs?
    4. Can it monitor FSRM quotas?
    5. Is there anything you learnt after installation that you wish you had implemented at time of installation?
    6. Are there any "that's neat!" monitor / feature of Centreon for Windows that I should know about?

Thanks in advance!

SM

bonjour
    je suis débutante, et je veux maitre en place centreopn 18.10 je l'ai installé et j'ai ajouter un hote et un serveur mais pendant la configuration ya n message qui m'affiche :

l'environnement... OK
    Génération des fichiers... OK

[ - ] Central

Reading main configuration file '/usr/share/centreon/filesGeneration/engine/1/centengine.DEBUG'.
    Reading resource file '/usr/share/centreon//filesGeneration/engine/1/resource.cfg'
    Warning Service 'mon-service' on host 'mon-hote' has no notification time period defined!
    Checking global event handlers...
    Checking obsessive compulsive processor commands...

Checked 1 commands.
    Checked 2 connectors.
    Checked 0 contacts.
    Checked 0 host dependencies.
    Checked 0 host escalations.
    Checked 0 host groups.
    Checked 1 hosts.
    Checked 0 service dependencies.
    Checked 0 service escalations.
    Checked 0 service groups.
    Checked 1 services.
    Checked 1 time periods.

Total Warnings: 1
    Total Errors: 0
    donc quelqu'un a une solution ?
    merci

Comment

Lecture du fichier de configuration principal '/usr/share/centreon/filesGeneration/engine/1/centengine.DEBUG'. Lecture du fichier de ressources '/usr/share/centreon//filesGeneration/engine/1/resource.cfg' Le service d'avertissement 'mon-service' sur l'hôte 'mon-hôte' n'a pas de délai de notification défini mykfcexperience
      Last edited by Peay15; 5 days ago.

Comment

Working...
      X