Announcement

Collapse
No announcement yet.

[snmptrapd v3] receive trap from server / reception d'une trap depuis un server

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [snmptrapd v3] receive trap from server / reception d'une trap depuis un server

Hi,

I am actually trying to configure SNMPv3 trap reception.

When I execute snmptrap command localy on my centreon server:
    snmptrap -v 3 -e <engineID> -u <user> -a SHA -A <passphrase> -x AES -X <passphrase> -l authPriv localhost 42 cold Start.0

The output from : /usr/sbin/snmptrapd -f -C -c /etc/snmp/snmptrapd.conf -Le. Is working well, I have no problem.

But if a remote host send a trap with the same identification parameters (but not the same snmp content) , i have nothing on the output, not event an error.
    I presume that it is not a snmptrapd.conf problem, otherwise i should have a problem localy. I have try the first command by replacing <localhost> with the server's IP address and it works too.
    I don't think it is a network problem because in snmp v2 it works well too.

Any ideas ?

##################################

Bonjour,

Je suis actuellement en train de configurer la réception de trap snmp v3.

Lorsque j’exécute la commande suivante localement sur mon server de supervision
    snmptrap -v 3 -e <engineID> -u <user> -a SHA -A <passphrase> -x AES -X <passphrase> -l authPriv localhost 42 cold Start.0

La sortie de /usr/sbin/snmptrapd -f -C -c /etc/snmp/snmptrapd.conf -Le fonctionne bien

Mais lorsqu'un serveur distant m'envoie une trap avec les même information d'authentification (mais pas le même contenu SNMP), je n'ai rien en sortie, même pas une erreur.
    Je ne pense pas qu'il s'agit d'un problème de conf puisque sinon j'aurai eu des problème en locale. J'ai essayé de remplacer <localhost> avec ll'IP de la machine, et ça marche aussi.
    Je pense qu'il ne s'agit pas non plus d'un problème réseau puisqu'en SNMP v2 tout fonctionne bien.

Une idée ??

Additionnaly

If I execute:
    snmpget -Le -t 3 -r 5 -m ALL -v 3 -l authPriv -a SHA -u <user> -A <passphrase> -x AES -X <passphrase> <server's IP>:161 globalStatus.0
    From centreon to the remote server, it works well

############################

En complément

Si j'éxecute
    snmpget -Le -t 3 -r 5 -m ALL -v 3 -l authPriv -a SHA -u <user> -A <passphrase> -x AES -X <passphrase> <server's IP>:161 globalStatus.0
    Depuis le centreon vers le server distant, ça marche.

Comment

Working...
    X