Announcement

Collapse
No announcement yet.

Centreon 2.2 beta released

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Centreon 2.2 beta released

We are pleased to announce the release of Centreon version 2.2 beta 1. This version integrates bugfixes but above all, new features and major enhancements. You can find this version in the download section of Centreon Web site.

Our work was mainly focused on the improvement of the current features. It is not thus a revolutionary version but a number of points will certainly be of interest to you

First of all, we improved the ergonomics of the application. We added for example filters of selection by host groups in the monitoring console as well as more advanced filters on hosts and services. Some of these features had made their appearance in the version 2.1.x of Centreon because we knew that 2.2 would not go out before the end of the year. So some things are already available in the version 2.1.

More information available on Centreon blog

Reminder: This is a BETA version. We strongly advise you NOT to use it in your environment of production and nobody can be held for responsible if you still wish to do it.

Enjoy the testing and thanks for your help!
    Centreon Syslog Module Manager/Developper
    Centreon E2S Module Manager/Developper
    Centreon Enterprise Server (2.x / 3.x) : Centreon Engine 1.3.x / 1.4.x, Centreon Broker 2.6.x / 2.8.x , Centreon 2.x, Centreon-Syslog 1.5.x, Centreon E2S 2.0
    Nagios 3.x et NDOutil 1.x

Bonjour,

Je viens de l'installer sur ma plateforme de dev, et le changement est radical. Un grand merci pour cette nouvelle version.

Quelques questions :

- Lorsque l'on je suis sur la page de graph (daily, weekly...) et que je zoome sur le monthly par exemple, une fois la souris relachée, on se retrouve en haut de page au lieu de rester sur le monthly. Il faut alors redescendre pour pouvoir cliquer sur la loupe. bug ou fonctionnement normal ?

- Il m'avait semblé voir la fonction de groupe de hostgroup dans la roadmap. Est-ce repoussé à une autre version ? 2.2 finale ?

L'affichage de l'aide pour chaque fonction est également très pratique.

Et encore merci pour cet énorme travail.
    Ubuntu server 10.04 LTS 64 Bits - Haute dispo 4 serveurs centraux (réplication MySQL + VIP + Rsync)
    Nagios 3.3.1 | Centreon 2.3.9 | Centreon-Broker 2.1.1 | 2000 hôtes - 5000 services | 6 Remote Pollers

Dev : CES 2.2 - Centengine - Centreon 2.4.1

Comment

Bonjour,

je n'ai pas encore testé toutes les fonctionnalités de la 2.2 pour les graphs dont je ne pourrai pas te répondre dessus.

Pour ce qui est des groupes de groupes d'hôtes, cela a été reporté pour la 2.3 (cf. http://forge.centreon.com/issues/show/1097)

N'hésite pas à remonter les éventuels problème sur la forge pour les prochaines béta et RC.
      Centreon Syslog Module Manager/Developper
      Centreon E2S Module Manager/Developper
      Centreon Enterprise Server (2.x / 3.x) : Centreon Engine 1.3.x / 1.4.x, Centreon Broker 2.6.x / 2.8.x , Centreon 2.x, Centreon-Syslog 1.5.x, Centreon E2S 2.0
      Nagios 3.x et NDOutil 1.x

Comment

Working...
      X