Announcement

Collapse
No announcement yet.

Checks passifs // Passive Checks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Checks passifs // Passive Checks

Bonjour à tous

Après de nombreuses recherches et tests sur ma machine de test, je me suis décidé à vous demander votre aide concernant les services passifs.
    J'ai configuré un service passif pour les traps de mes équipements actifs.

Dans le GUI de Centreon on a la possibilité de notifier un check passif via le lien "Submit result for this service".
    Hors, quand je remplis les informations dans cette page rien ne se passe au niveau du GUI. mais le check passif est noté dans /var/lib/centreon-engine/rw/centengine.cmd
    J'ai activé le débug de centreon engine et centcore pour comprendre ce qui ne marche pas mais sans succès.

Ce check fonctionne "parfois" sur ma machine de production mais jamais sur ma machine de lab qui pourtant possède les mêmes paramètrages. Je ne comprends pas ce comportement.

Si quelqu'un peut m'aider à y voir plus clair

Merci d'avance pour votre aide

Matt

============================

Hello

I have look for some informations about the passives checks. I did some tests on my production CES and lab.
    I have configured 1 passive check for trapping the events from my network equipments.

On the GUI of Centreon, we can send a passive check using the link "Submit result for this service".
    I check the information about the server, the service and I configure the Check result and the output. After I click on save.
    On the GUI, the passive check didn't change (OK -> WARNING or CRITICAL) but it is wrote on the /var/lib/centreon-engine/rw/centengine.cmd file.

I have activate the Centcore and centreon engine to understand why the result and the output is not display on the Centreon GUI.

Sometime, the passive check work on the CES production server but never on my CES Lab server.
    I have check the configuration of the passive check on the both server and there are same.

Thks in advance for your help

Best Regards

Matt
Working...
X