Announcement

Collapse
No announcement yet.

LogAnalyser Issue

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LogAnalyser Issue

Hello everyone,

I am facing an issue with LogAnalyser script since this morning. As written in the crontab file, LogAnalyser starts at every moment but never ends and causes a jam in the MySQL DB.

As a result, connection to Centreon WebInterface is no longer possible and the graphs have gaps.

Did anyone face this issue before ? And found a Solution ?

My guess is that my DB is a little bit heavy (it's nearly 2 years old now...) but I just can't work on a migration to a new Centreon Architecture.

--------------------
    Bonjour à tous,

Depuis ce matin, j'ai un souci de congestion sur ma base de données liée aux multiples exécutions de LogAnalyser par le biais de la crontab. Ca finit par causer un embouteillage sur la base MySQL et bloquent les connections à l'interface web de centreon.

Mon premier avis serait que la base est un peu trop ancienne et pas assez bien entretenue mais je n'ai malheureusement pas le temps de bosser dessus.

Quelqu'un a-t-il déjà eu le souci ? Trouvé une solution ? Redémarrer MySQL constamment pour terminer les sessions n'est pas vraiment une solution...
    Centreon 2.0 with 6 Nagios Version 3.0.5 nodes

Hopes to solve graphs and reports issues...

Tu as trop de fichiers de logs dans le répertoire d'Archive. enleve des fichiers et redémarre.

Comment

Migre en Centreon 2.1.10 qui lance qu'une seul version car il y a un contrôle.
      Centreon Syslog Module Manager/Developper
      Centreon E2S Module Manager/Developper
      Centreon Enterprise Server (2.x / 3.x) : Centreon Engine 1.3.x / 1.4.x, Centreon Broker 2.6.x / 2.8.x , Centreon 2.x, Centreon-Syslog 1.5.x, Centreon E2S 2.0
      Nagios 3.x et NDOutil 1.x

Comment

Working...
      X