Announcement

Collapse
No announcement yet.

check_centreon_snmp_traffic - Temp file permissions

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nebj00la
    replied
    It wasn't a permissions issue at all. The community string contains special characters, so I ended up copying the plugin and embedding the string in the copied plugin. While I was testing the plugin, I was logged in as root so the tmp file was created with root permissions. The problem has been resolved, thanks.

nebj00la
    Last edited by nebj00la; 7 October 2007, 02:58.

Leave a comment:

• DonKiShoot
    replied
    chmod 777 /tmp

Leave a comment:

• nebj00la
    started a topic check_centreon_snmp_traffic - Temp file permissions

check_centreon_snmp_traffic - Temp file permissions

--French

Pardon pour le français, il est dû au google traduisent. Veuillez répondre en anglais si possible.

J'ai récemment assigné quelques services pour utiliser le plugin check_centreon_snmp_traffic. Toutes les fois que le contrôle de service fonctionne, un tmp dossier créé dans /tmp appelé "oreon_traffic_if.$interface.$opt_H, qui est dû à la ligne 291 dans le script.

Le problème est que le dossier a des permissions de racine, ainsi l'interface d'oreon ne peut pas lire le contenu du dossier et renvoyer l'information de status. J'ai manuellement changé les permissions du dossier, et l'information de status révèle l'amende juste.

J'ai essayé d'ajuster le script pour placer le dossier dans un chemin différent, tel que /usr/local/oreon/tmp. Ceci ne fixe rien, car le dossier a toujours des permissions de racine une fois créé.

Comment est-ce que ceci est fixé? En date de maintenant, je dois manuellement changer des permissions chaque fois qu'un nouveau dossier de la température est créé.

Pardon pour le français, il est dû au google traduisent. Veuillez répondre en anglais si possible.

Merci beaucoup,
    nebj00la

English ---

I've recently assigned some services to use the check_centreon_snmp_traffic plugin. Whenever the service check runs, a temp file is created in /tmp called "oreon_traffic_if".$interface."_".$opt_H", which is due to line 291 in the script.

The problem is that the file has root permissions, so the oreon interface can't read the contents of the file and return the status information. I've manually changed the permissions of the file, and the status information shows up just fine.

I've tried to adjust the script to place the file in a different path, such as /usr/local/oreon/tmp. This doesn't fix anything, as the file still has root permissions when created.

What is the easiest way to fix this? As of now, I have to manually change permissions every time a new temp file is created.

Thanks,
    nebj00la
    Last edited by nebj00la; 5 October 2007, 21:26.
Working...
X